Bine aţi venit Vizitator!
Joi, 18.04.2024, 23:33:50
Acasă | Înregistrare | Autentificare | RSS
ȘCOALA GIMNAZIALĂ
”NICOLAE IORGA” IAȘI

VIITORUL ÎNCEPE AZI - ÎMPREUNĂ VOM REUȘI

Anunțuri

16.04.2024
CONCURS ”AVENTURA CUNOAȘTERII DE LA LEGENDĂ LA ȘTIINȚĂ 2024” Ediția a IV-a
  • REGULAMENT CONCURS
  • ANEXA 1
  • ANEXA 2
  • LEGENDE CLASA a II-a
  • LEGENDE CLASA a III-a
  • LEGENDE CLASA a IV-a
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM CLASA a II-a
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM CLASA a III-a
  • MODEL SUBIECTE ȘI BAREM CLASA a IV-a

  • 10.04.2024
    TITULARIZARE 2024
  • CONDIȚII ȘI CRITERII SPECIFICE
  • REZULTATE PRETRANSFER
  • REZULTATE FINALE PRETRANSFER

  • 08.04.2024
    ÎNSCRIERE CLASA PREGĂTITOARE 2024-2025

  • METODOLGIE
  • CALENDAR ÎNSCRIERE
  • CIRCUMSCRIPȚIA ȘCOLII
  • PLAN ȘCOLARIZARE
  • ACTE DOSAR
  • PREZENTAREA ȘCOLII
  • ZIUA PORȚILOR DESCHISE
  • ZIUA PORȚILOR DESCHISE - AFIȘ
  • MODEL CERERE ÎNSCRIERE

  • 11.01.2024
    CURSURI OPȚIONALE
  • OFERTA CURSURI OPȚIONALE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2024-205

  • 22.10.2023
    SALARIZARE
  • SALARII SEPTEMBRIE 2023

  • 20.09.2023
    AN ȘCOLAR 2023-2024
  • STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2023 - 2024

  • 14.09.2023
    ANUNȚ BURSE
  • DOSAR RECHIZITE
  • DOSAR BURSĂ SOCIALĂ

  • 29.05.2023
    ACTIVITATE TEREN SPORT
  • REGULAMENT PRIVIND ACCESUL PE TERENUL DE SPORT

  • 12.05.2023
    CONCURS FIZICĂ-CHIMIE PENTRU ELEVII DIN MEDIUL RURAL ”IMPULS PERPETUUM”
  • REZULTATE
  • SUBIECTE FIZICĂ CLS 6
  • BAREM FIZICĂ CLS 6
  • SUBIECTE CHIMIE CLS 7
  • BAREM CHIMIE CLS 7
  • SUBIECTE ȘI BAREM FIZICĂ CLS 7
  • INFORMAȚII CONTESTAȚII
  • MODEL CERERE CONTESTAȚII
  • REGULAMENT CONCURS
  • REPARTIZARE CANDIDAȚI PE SĂLI

  • 12.10.2022
    PROGRAM AUDIENȚE
  • PROGRAM AUDIENȚE AN ȘCOLAR 2022-2023

  • 04.05.2022
    ”ȘCOALĂ SIGURĂ, FĂRĂ PORT SAU FOLOSIRE DE OBIECTE PERICULOASE”
  • ȘCOALA SIGURĂ

  • 19.03.2021
    INFORMAȚII CORONAVIRUS
  • PENTRU MAI MULTE INFORMAȚII ACCESAȚI SITE-UL INSTITUȚIA PREFECTULUI- CORONAVIRUS

  • 12.01.2021 INFORMAȚII VACCINARE ÎMPOTRIVA COVID-19
  • !!!CITEȘTE AICI!!!

  • 25.11.2020
    DECLARAȚII
  • DECLARAȚIE DE AVERE
  • DECLARAȚIE DE INTERESE


  • 22.05.2020
    UTILIZAREA PLATFORMELOR ON-LINE
  • INFORMARE ISJ PRIVIND UTILIZAREA PLATFORMELOR ON -LINE ÎN EDUCAȚIE
  • Revista cadrelor didactice

    Revista elevilor


    Autentificare

    Căutare

    Calendar

    «  Aprilie 2024  »
    LnMrMrcJoiVnSaDm
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930

    Statistici


    Total online: 1
    Vizitatori: 1
    Utilizatori: 0

    Sondajul nostru

    Evaluează site-ul meu
    Total răspunsuri: 148

    Implicare

    Istoric

    Școala Gimnazială ”Nicolae Iorga” Iași

    1989-2014

     

    Profesor Mioara Pește- Director

     

     La 1 septembrie 1989, în peisajul școlilor ieșene, pe strada Hlincea nr 7,  își face apariția o nouă unitate școlară, denumită, în fapt doar numerotată : Școala nr 42. Sumar dotată, noua școală a preluat colectivul de cadre didactice, arhiva și puțina dotare a Școlii nr.15 din Șoseaua Nicolina, vechea clădire transformându-se în Gradinița cu program Prelungit nr 1.

    Structura noii clădiri - parter și două etaje- are 24 săli de clasă și trei laboratoare. Cu o suprafață total construită de peste 3490mp, cu o curte în suprafață totală de 7930mp, acestă nouă unitate școlară se definește de la începuturile sale ca fiind o clădire spațioasă, luminoasă, cu o arhitectură generoasă care îi oferă multiple posibilități de amenajare.

    În primul an școlar , echipa managerială a fost alcătuită din: profesor Ioan Cucuteanu-director și învățător Vasile Mindirigiu-director adjunct. Acest prim an a fost marcat de dificultățile firești unui nou început: lipsuri în inventarul unității (mobilier, material didactic),  un colectiv care încerca să se contureze în jurul celor care au venit de la Școala 15 (înv. Vasile Mindirigiu, înv. Rodica Chiperi, înv. Arina-Cristina Oprea, înv. Gabriela Moisii), elevi proveniți din alte unități școlare. La aceste dificultăți s-au adăugat și cele aduse de schimbarea determinată de evenimentele din decembrie 1989.

    În anul școlar 1990-1991, echipa managerială a fost alcătuită din : profesor Geta Arapan-director, învățător Vasile Mindirigiu-director adjunct, profesor Constantin Dan Samoilă-director adjunct.

    La data de 7 iunie 1991, localul școlii este sfinţit de către Înalt Preasfințitul Daniel- Mitropolit al Moldovei și Bucovinei, prilej cu care se alege drept patron spiritual Sfântul Nicolae- ocrotitorul copiilor și a celor sărmani. La festivitățile organizate atunci au participat: poetul Grigore Vieru, precum și regretaţii soliștii  Doina și Ioan Aldea Teodorovici.

                 În anul 1994 prin decizia Inspectoratului Școlar Județean Iași, Școala nr. 42 își schimbă denumirea în Școala ”Nicolae Iorga” Iași, și tot de atunci colectivul de cadre didactice stabilește ca zilele școlii să fie sărbătorite,  în fiecare an, în prima săptămână din decembrie, de Sfântul Nicolae.

    Statistic privind, în perioada 1989-1996,  școala crește la propriu în fiecare an: crește numărul de clase, crește numărul de elevi precum și cel de cadre didactice. Din anul școlar 1997-1998, școala începe să se confrunte cu scăderea populației școlare, ajungând treptat de la o statutul de ”cea mai mare școală din Iași”, la statutul unei școli generale de dimensiuni normale. 

    Începând cu anul 1999, apare, pe fondul scăderilor demografice, un nou proces numit restrângere de activitate. Acest fenomen a adus cu el o stare de competiție în rândul cadrelor didactice, competiție care a generat o serie de rezultate de excepție ale elevilor participanți  la olimpiadele și concursurile școlare.  Aceeași competiție a determinat și implicarea tuturor cadrelor didactice în activități de formare profesională: cursuri de formare; activități metodice precum și formare prin susținerea examenelor de obținere a gradelor didactice. În Tabelul 2 este prezentată numeric pe fiecare an și tip de inspectii situația inspectiilor speciale/tematice/curente și frontale, desfășurate în școală, în cei 25 de ani de activitate.

    Restrângerea de activitate a determinat schimbări majore și în organizarea programului școlii: de la programul în trei ture din anii 1990-2003,  la cel  în două ture în anii 2004-2007, apoi începând cu anul 2008 programul să fie organizat într-o singură tură, în intervalul orar 8.00-14.00.

    În perioada 1991–1994, echipa managerială este  compusă din profesor Didina Zaharia-director, profesor Mircea Văleanu- director adjunct, profesor Grigore Luca-director adjunct. Sub îndrumarea doamnei director Zaharia Didina, activitatea didactică dobândeşte stabilitate şi valoare, calmul şi echilibrul doamnei profesor se transferă treptat către fiecare dintre noi. În anii care urmează, 1994-1996, domnul profesor Luca Grigore predă ștafeta doamnei înv. Mindirigiu Dumitra, iar domnul profesor Adrian Dobranici, preia prerogativele domnului prof. Văleanu Mircea. În această perioadă încep inspecțiile speciale pentru obținerea gradelor didactice, se obțin primele rezultate la olimpiade și concursuri școlare (învățământ primar, Limba și Literatura română, Fizică, Biologie, Educație rutieră, Religie).

    Prima inspecție frontală din unitate a fost în anul 1993, au fost acordate calificative de Bine și Foarte Bine, s-au impus măsuri de eficientizare a activității, au fost implementate măsuri de sprijin pentru cadrele didactice debutante.

    În perioada 1996-1999, echipa managerială compusă din profesor Mioara Pește - director, profesor Adrian Dobranici –director adjunct și  învățător Dumitra Mindirigiu-director adjunct, preia un număr de 2822 de elevi, organizați 81 de colective și un număr de 111 cadre didactice. În această perioada începe reamenajarea spațiilor de învățământ: cancelarie, sala de gimnastică, cabinetele metodice, laboratorul de fizică, biblioteca școlară.

    Aceasta a fost perioada de vârf a inspecțiilor speciale de acordare a gradului didactic I, a fost perioada în care au debutat restrângerile de activitate la învățământul primar, perioada în care  s-a continuat pregătirea elevilor pentru participarea la competiții școlare. Astfel tot mai des, numele școlii a început să fie recunoscut prin performanțele copiilor: Învățământ primar, Limba și Literatura română, Fizică, Educație rutieră, Religie, Educație plastică, educaţie civică.

                În perioada 1999, echipa managerială  se schimbă: director profesor Mioara Peşte, director adjunct profesor Adrian Dobranici, iar doamna Mindirigiu Dumitra predă ștafeta domnului învățător Constantin Șerban. Noua echipă continuă demersurile începute și reușește finalizarea șarpantei, amenajarea terenului de sport, renovarea grupurilor sanitare ale elevilor, înființarea laboratorului de educație rutieră, amenajarea sălii de festivități și schimbarea sistemului de afișaj al școlii. Sunt continuate eforturile pentru menținerea unui nivel ridicat al pregătirii elevilor și a unei stări de ordine și disciplină în școală. O atenție deosebită este acordată formării profesionale, tot mai mulți colegi își susțin lucrările de grad I- sărbători profesionale în școală și în colectivul didactic. Membrii comisiilor, profesori universitari, metodişti şi inspectori ai ISJ Iaşi,  menționează în luările lor de cuvânt, foarte buna pregătire metodică și științifică a candidaților, ambientul școlar caracterizat prin modernitate, eficiență și bun gust. Într-o sinteză obiectivă am putea spune că în noul cartier Nicolina CUG, se conturase deja, imaginea unei școli tinere, care , prin colectivul său a reușit să transforme un nume în renume. Ca urmare a acestei activități școala primește în anul 1999 titulatura de ”unitate reprezentativă” la nivelul județului Iași și pe cea de Centru de execuție bugetară.

                În decembrie 1999, școala celebrează 10 ani de activitate, atunci printr-un spectacol de excepție, dascăli și elevi au celebrat succesul, au onorat munca în echipă și au urat într-un glas,  școlii: CRESCAT! FLOREAT!

    Cu această ocazie, într-un moment de inspirație, doamna profesor Zaharia Didina scrie versurile Imnului Școlii, iar domnul profesor Adrian Dobranici, compune muzica. Din acest moment la toate evenimentele importante, glasurile cristaline ale elevilor intonează Imnul Școlii, o melodie cu profunde semnificații pentru toți cei care cu drag, cu responsabilitate dar și cu mândrie, numesc Școala ”Nicolae Iorga”, drept școala noastră.

    În anii 2000-2003, suntem prima unitate școlară, din județ, care începe colaborarea cu Centrul de Mediere și Securitate Comunitară Iași, prin derularea  a trei proiecte cu finanțare: Școal de Week-end I, Arta medierii conflictelor și Școala de week-end II. În anul 2002-2003 se derulează două proiecte, în parteneriat cu fundația RoTalent, proiecte finațate de Direcția Județeană de Tineret Școala părinților și Vacanță creativă. În perioada 2002-2006 se implementează Proiectul Comenius ”Euro eroi- europeni celebri”, finanțat de ANPCDEFP,  în parteneriat cu școli din Franța, Germania, Italia și Slovacia.

     În urma Inspecției frontale din 2004, cadrele didactice obţin calificativul FOARTE BINE. Din raportul de inspecţie se desprind concluzii laudative la adresa pregătirii elevilor, a competenţelor profesionale pe care dascălii şcolii le pun în valoare în timpul orelor de curs.

    Începând cu anul 2001,  datorită continuării fenomenului de diminuare a populației școlare, școala are mai puține colective de elevi, echipa managerială rămâne formată din profesor Mioara Pește director și profesor Adrian Dobranici- director adjunct. Continuă procesul dificil de evaluare pentru restrângerile de activitate la învățământul primar, începe același proces și la gimnaziu, continuă inspecțiile speciale pentru că,  cei tineri intrați în colectiv au avut modele demne de urmat, continuă eforturile de amenajare a spațiilor de învățământ: laboratorul de fizică, cabinetul logopedic, laboratorul de informatică, schimbarea tâmplăriei de lemn cu tâmplărie PVC și geam termopan.

    În 2006 se derulează proiectul DISNEYHAND/MINNIEGRANT, finanțat de YOUTH SERVICE AMERICA, iar în anul 2007 suntem prima școală din Iași care câștigă competiția de proiecte lansată de Agenția Fondului de Mediu, cu proiectul educativ PRO-ECO.

    Din anul 2006, datorită numărului mai mic de clase, școala are normat doar postul de director, ocupat până în prezent de profesor Mioara Pește. Se continuă eforturile de amenajare a spațiilor de învățământ: laborator chimie-biologie, grupuri sanitare, săli de clasă, holuri,  este finalizată acțiunea de schimbare a tâmplăriei, se înființează un laborator fonic pentru studiul limbilor străine. Se acordă o mare importanță dotării moderne a spațiilor de învățământ, în tot mai multe clase se montează videoproiectoare şi se achiziționează calculatoare/laptop-uri.

    În 2011 școala intră în procesul de evaluare al Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar care ”atestă obținerea calificativelor de Bine și Foarte Bine la 24 indicatori de performanță, prevăzuți în HG ne 1534/2008, privind aprobarea Standardelor de referință și a indicatorilor de performanță pentru evaluarea calității în învățământul preuniversitar.”

    25, e vârsta tinereţii, e  vârstă la care bilanţul acestei şcoli arată frumos, e o perioadă în care, mulţi dintre noi ne-am format şi identificat cu şcoala, cu problemele ei , cu realizările ei. 

    2015, e primul an din viitorii 25, dorim şcolii un parcurs frumos, sperăm ca tot ceea ce înseamnă succes şi rezultate deosebite să vină să confirme calitatea colectivului şcolii precum şi parteneriatul deosebit cu familiile copiilor, pentru că aşa cum inspirat spune sloganul şcolii:

    „Viitorul începe azi - Împreună vom reuşi”